گزارش و گزارش تصویری : ديدار مديران موسسه خيريه حضرت جوادالائمه (ع) يزدو... با آیت الله هاشمي رفسنجانی

یزدفردا : جمعی از مدیران و اعضای هیات مدیره موسسه خیریه فرهنگی حضرت جوادالائمه (ع) یزدو...روز سه شنبه 31 فروردین ماه 1389 با آیت الله هاشمی رفسنجانی  رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند .البته این خبرروز چهارشنبه ساعت دوازده در پایگاه اطاع رسانی آینالله هاشمی منتشر و تنها بدلیل ........   با دوازده روز تاخیر تقدیم مخاطبان فردائی  می گردد .


انقلاب و نظام اسلامی بر دوش مردم شکل گرفته و جنگ و سازندگی و توسعه کشور با کمک و یاری مردم به ثمر نشست /
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی : باید اتکاء به مردم را در تمام مراحل انقلاب و نظام حفظ کنیم / اهانت به علما و بزرگان کشور از سوی هر فرد و گروهی، ظلم به نظام و انقلاب است

یزدفردا :آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام بزرگان و علمای استان زرخیزیزد را سرمایه‌های بی‌بدیل نظام اسلامی خواند و با اشاره به وجود علمایی چون آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی و شهید محراب آیت‌الله صدوقی، تکریم و بزرگداشت مفاخر بلاد را رکن اساسی حفظ اعتقاد و اعتماد مردم خواند وتاکید کرد: اهانت به علما و بزرگان کشور از سوی هر فرد و گروهی، ظلم به نظام و انقلاب است و با هیچ منطقی قابل توجیه نیست،

به گزارش یزدفردا به نقل از سایت پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی:رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به این‌که ما حتما باید اتکاء به مردم را در تمام مراحل انقلاب و نظام حفظ کنیم، گفت: یکی از مهمترین اهداف نظام و انقلاب اسلامی حمایت از مردم و در کنار مردم بودن بوده است.

 
.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار با جمعی از مدیران و اعضای هیات مدیره موسسه خیریه فرهنگی حضرت جوادالائمه (ع) یزدو.....، مردم این استان را انسان‌های نجیب، زحمت‌کش، قانع،‌ پرکار و مبتکر خواند و با اشاره به این‌که این صفات جزء نیازهای اساسی حال حاضر کشور است، تصریح کرد: مردم استان یزد تجربه بسیار خوب و موفقی در حاشیه کویر دارند و توانسته‌اند اقتصاد، فرهنگ، اعتقاد و انسان‌های سالمی را بپرورانند

ایشان یکی از وظایف مهم موسسات خیریه را جلب رضایت مردم در زمینه‌های گوناگون خواند و گفت: انقلاب و نظام اسلامی بر دوش مردم شکل گرفته و جنگ و سازندگی و توسعه کشور با کمک و یاری مردم به ثمر نشست، لذا جلب رضایت و اعتماد مردم به نظام و انقلاب مهمترین خدمت این موسسات به کشور می‌تواند باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که ما حتما باید اتکاء به مردم را در تمام مراحل انقلاب و نظام حفظ کنیم، گفت: یکی از مهمترین اهداف نظام و انقلاب اسلامی حمایت از مردم و در کنار مردم بودن بوده است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اقدامات فرهنگی، هنری، آموزشی، دانشگاهی و عام‌المنفعه موسسه خیریه جوادالائمه (ع)، سبقت در امور خیریه را رکن اساسی دین مبین اسلام خواند و گفت: در اسلام هیچ چیز بیشتر از خدمت بی‌منت به مردم نزد خداوند اجر و ثواب ندارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ابعاد آموزشی و دانشگاهی این موسسه و سایر موسسات عمومی و خصوصی اشاره کرد و افزود: بالا بردن سطح علم و دانش فرزندان این مرز و بوم از نیازهای کنونی ایران اسلامی و پایه و اساس پیشرفت و توسعه کشور است.

رییس مجلس خبرگان رهبری اقدامات و فعالیت‌های موسسات خیریه را خدمتی بی‌منت توصیف کرد و گفت: بسیاری از ابعاد فعالیت‌های موسسات خیریه جزو وظایف دولت‌ها است که این موسسات صادقانه و با حسن نیت قدم در این راه می‌گذارند و لذا بر دولت‌ها واجب است به هر نحو ممکن به کمک و یاری خیران کشور بشتابند.

هاشمی رفسنجانی امور خیریه را زنده نگاه دارنده جوامع توصیف کرد و گفت: لطف و برکت خداوند به واسطه وجود امور خیریه در جامعه گسترش می‌یابد و بخشی از گناهان امت‌ها به واسطه امور خیریه بخشیده می‌شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جوانان را سرمایه‌های اصلی کشور و نظام خواند و گفت: مهمترین شکل مطالبه جوانان در زمینه آموزش عالی است و در این زمینه موسسات آموزش عالی عمومی، خصوصی و خیریه نقش کارساز به عهده دارند.

در ابتدای این دیدار مهندس غلامعلی سفید رییس هیات مدیره و مدیرعامل و نیز سیدمحمد دعایی عضو هیات موسس و امناء موسسه خیریه فرهنگی جوادالائمه (ع) به همراه برخی دیگر از مسئولان آن، گزارشی از فعالیت‌های گوناگون این موسسه در زمینه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و دانشگاهی در سطح استان یزد را ارائه کردند.

 

البته بشارت نو در ادامه گزارش منتشر نموده است »

رئيس مجلس خبرنگان رهبري همچنين با بيان اين كه سيدمحمد خاتمي به عنوان يكي از افتخارات يزد و از شخصيت‌هاي موثر فعلي نظام است كه از ميان مردم يزد برآمده و طي 8 سال رياست جمهوري خدماتي داشته است خاطرنشان ساخت: «یزد با علما و بزرگان خویش در تاریخ ایران همیشه سربلند بوده و خواهد بود . در تاریخ معاصر نیز شخصیتی چون آقای خاتمی را دارد که طی دو دوره رئیس جمهور موفق ایران بود. امیدوارم مردم خطه مرکزی ایران با صلابتی که از کویر آموختند، در مقابل ناملایمات صبوری کنند که خداوند با صابران است»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به این ‌که ما حتما باید اتکاء به مردم را در تمام مراحل انقلاب و نظام حفظ کنیم، گفت: یکی از مهمترین اهداف نظام و انقلاب اسلامی حمایت از مردم و در کنار مردم بودن بوده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، مردم این استان را انسان‌های نجیب، زحمت‌کش، قانع،‌ پرکار و مبتکر خواند و با اشاره به این‌که این صفات جزء نیازهای اساسی حال حاضر کشور است، تصریح کرد: مردم استان یزد تجربه بسیار خوب و موفقی در حاشیه کویر دارند و توانسته‌اند اقتصاد، فرهنگ، اعتقاد و انسان‌های سالمی را بپرورانند.


سيدمحمد دعايي يكي از موسسين موسسه جوادلائمه با عرض تبريك سال نو و تبريك سالروز تولد حضرت زينب (س) گفت: در سال 69 و 70 دخترم زينب مبتلا به سرطان خون شده بود كه در جريان يكي از سفرهاي معالجه در تهران ملاقاتي به همين مناسبت با حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي مقام معظم رهبري دست داد.


وي افزود: در اين نشست در رابطه با موضوعي كه قبلا في ما بين ما و معظم له گذشته بود ايشان توضيحاتي داده، فرمودند: اين انقلاب حاصل رنجهاي افراد جبهه حق در مقابل جبهه باطل است. پيغمبران و اصحابشان، 14 معصوم و اصحابشان، امام‌زادگان، علما شيعه و در اين 15 سال اخير هم كه خود شاهد رنج‌ها و سختي‌ها بوده‌ايد. هر كس، هر كاري از عهده‌اش برآيد و در راستاي پيشرفت اين نظام كوتاهي كند در پيشگاه خدا جوابگو هست.

عضو موسس جواد‌لائمه در ادامه گفت: بعد از اين فرمايش بود كه ما تصميم گرفتيم علاوه بر كارهايي كه مشغول بوديم با جمعي از دوستان، موسسه خيريه فرهنگي را تحت نام مبارك امام جواد(ع) تاسيس و پس از چند ماه پيگيري نهايتا در 24 بهمن 1370 ثبت شد چرا كه بر اساس فرمايش امام باقر(ع) كه فرمودند عاقل كسي است كه خوب را از خوب‌تر و بد را از بدتر تشخيص دهد و ما از ميان كارهاي خوب پرداختن به نسل نو را انتخاب كرديم.

دعايي همچنين اظهار داشت: در اين موسسه هيچ كس سهامدار نيست. افرادي كه در آن كار مي‌كنند به جز آنها كه افتخاري هستند همه حقوق‌بگير هستند و اموال اين موسسه همه متعلق به ولي فقيه زمان است. چنانچه در اساسنامه اين موسسه نيز پيش‌بيني شده در صورت انحلال آن اموال آن به دستور ولي فقيه در موسسات مشابه يا هر كجا كه ايشان صلاح بدانند هزينه خواهد شد.

 

گزارش تصویری از محمد کاظم پور












































یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا